Повірка лічильників при продажу квартири

Повірка лічильників при продажу квартири

Часто рієлтори стикаються з ситуацією, коли треба продати швидко, а лічильники не повірені.

Коротка інструкція, що робити, щоб продаж був завчасним та лічильники або борг по воді не стали перешкодою.

В пості буду робити посилання на законодавство, а саме

 Закон України  “Про комерційний облік теплової енергії “.

Там написано:

“Обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів – розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку”.

“періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті на цей засіб”.

Тобто, перевіряємо технічні паспорта на лічильник, його наявність та міжповірочний інтервал повірки. Зазвичай це 4 роки від дати останньої повірки.

  1. Якщо повірку вже треба робити.

Для цього не обов’язково розпломбовувати лічильник. Можна визвати майстра в квартиру та зробити повірку на місці.

Є багато компаній, які займаються повіркою лічильників та мають атестат акредитації, що підтверджує статус Метрологічної служби з перевірки лічильників води та законність діяльності. Їх можна пошукати в інтернеті.

 

Повірка лічильників, заміна чи встановлення квартирних лічильників можлива:

– за номером контакт-центру ЦКС (044) 247-40-40;

– у найближчому сервісному центрі.

– через сайт в особистому кабінеті ЦКС,

 

  1. У випадку, якщо лічильник пошкоджений, не працює або не пройшов повірку, його треба замінити. В законі сказано:

 

“У разі виходу з ладу вузла обліку він підлягає заміні на справний та прийняттю на абонентський облік протягом п’яти робочих днів з дня виявлення факту виходу з ладу”.

 

Для цього треба розпломбувати лічильник. Це може зробити тільки підприємства, що виконують послуги: виконавець послуг з опалення та гарячого водопостачання для Киян є КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», з холодного водопостачання та водовідведення – ПрАТ «АК «Київводоканал».

Працівник підприємства після зняття або встановлення пломби, повинен видати про це Акт. Який треба зберігати, як і технічні паспорти на лічильники та Свідоцтва про проходження повірки.

3. Результати повірка лічильників власник житла отримує поштою.

Але це не все. Часто власники думають, що Свідоцтво про проходження повірки отримали і на цьому все.

 

  1. Після повірки лічильників, інформацію потрібно актуалізувати. Для цього потрібно надіслати:
  • свідоцтва про проходження повірки;
  • акт виконаних робіт із повірки лічильника (якщо повірка здійснювалась на місці без демонтажу лічильника) або акти демонтажу та монтажу лічильника та акти опломбування і розпломбування (якщо повірка здійснювалася з демонтажем);
  • фото лічильників станом на дату звернення.

Це можна зробити через месенджер у Facebook або Skype.

 У скриньках для передачі заяв, що розташовані за адресами ЦКС вашого району.

Закон говорить:

Оператор зовнішніх інженерних мереж, виконавець комунальної послуги, зобов’язані приймати вузли обліку на абонентський облік протягом 14 календарних днів, про що складається відповідний акт.

 

Але, якщо у Вас є борг по воді, потрібно його сплатити або зробити звірку у КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», ПрАТ «АК «Київводоканал» або ЦКС, щоб підприємства постачання послуг зробили перерахунок.

В Законі написано:

У разі виходу з ладу або втрати вузла комерційного обліку, зазначеного в частині першій цієї статті, до відновлення його роботи або заміни комерційний облік здійснюється розрахунково відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, з урахуванням середнього споживання:

теплової енергії – протягом попереднього опалювального періоду;

гарячої та питної води – протягом попередніх 12 місяців.

По лічильнику з опалення, який рахує постачання тепла в квартиру,  теж треба проходити повірку.

На сайті ЦКС є послуга під ключ “Зручо ТУТ”, де можна за тарифами цю послугу зробити від замовлення повірки до постановлення на облік та заключення договору. Так, наприклад, постановка на облік лічильника води після повірки без демонтажу- 150 грн, теплового лічильника -300 грн.

Пам’ятайте, покупцю Ви зобов’язані передати квартиру без боргів. Рієлтор цей процес контролює та, за необхідності,  надає необхідну допомогу у вирішенні цього питання.

 

З повагою Любов Мазніченко, сімейний рієлтор.

Надійно вирішую житлові питання від консультації до угоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

@2007р.